Nobless

Tänkte skriva ett lite längre, ordentligare inlägg om min prinsessa.

Den 22 mars 2009 hämtade vi henner nere i Varberg. Nobless är en maxad d-ponny 147,7cm och är ett svensk ridponny. Hon är korsning mellan halvblod och welsh och hennes morfar är fullblod. Hon är född 1998.
När jag köpte henne hade hon inte gjort mkt. Hon hade startat några clearrounder men aldrig ngn lokaltävling. Hon so, hade henne när jag köpte henne hade haft henne i knappt två år då tränades hon regelbundet i både hoppning och dressyr (tror jag) men innan det hade hon gått i skogen i 5år. Då hade hon tydligen varit riktigt dum o mest stått på två ben...  
Nobless är alltså en bestämd dam vilket man märker ibland. Men visar man vem som bestämmer så är det inga problem. Så hon är högst i rang i hagen men är snäll sålänge det inte gäller mat... hon äääääälskar mat.

Så hon kunde inte så mkt när jag köpte henne. Nu tränas hon på skolorna och sätter de oftast väldigt bra, den förvända galoppen sitter bra o bytena sitter stundvis super. Tänk en ponny som knappt kunde galoppfattningar när jag fick henne (galopp var hennes svårhet) till o sätta förvänd o byten! =) I dressyren har jag tävlat upp till LB:2, men har bara varit ute på 5 lokala dressyrer på 2,5år så hon saknar fortfarande massa rutin. 61% har vi iaf fått i LB, det ska bli bättre såfort hon har lite mer rutin och inte tycker domare o sånt är läskigt. 
Jag har tävlat upp till LC i hoppning med henne med nollor. Dock är jag så himla höjdrädd på oxrar. När hon känner det stannar hon, men på träning när jag är tuff hoppar hon allt.


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0