14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)

Vardag:
Går upp kvart över 6, sminkar mig, byter om, gör mig klar o äter lite cornflakes. Sätter i headset i min iphone, slår på rix fm appen o springer ner till bussen (är alltid sen). Är i skolan. Åker hem. Ätar middag, byter om o åker till stallet. Har jag läxor gör jag även detta o ibland åker jag direkt till stallet. Ibland blir det en tur till stan efter skolan, innan stallet. Innan jag lägger mig o ibland mellan skolan o stallet blir det datan.

Stallet:
Om jag gör alla sysslorna (mamma hjälper mig ofta). Brukar då komma direkt från skolan o först byter jag om. Mockar, fyller mina 5 hö påsar, fixar 2 hinkar kraft samt vatten (detta tar mellan 15-30min beroende på hur effektiv jag är o hur många det är i stallet som jag pratar med). Sedan hämtar jag in Nobless, spolar av benen om de är leriga. Gör i ordning henne (ca. 40-60min) är noga o står länge o borstar o myser med henne. Sen rider jag i ca 1h. Borstar av Nobless, sätter på täcke o släpper ut henne i hagen. Lägger tillbaka borstar, sadel, skydd, sköljer bett m.m. Sopar stallet o släcker om det inte är ngn kvar. Är jag hyffsad effektiv tar allt mig totalt 3h. Sen kan det vara mkt folk o träningar o jag kan lätt bli kvar 4h o mer om jag inte har bråttom :)

Ungefär såhär ser mina dagar ut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0