Licenser

Jag misstänker att ni inte har missat att det är nya licensavgifter för nästa år.

För mig är det bra, men för de flesta är det inte bra.

Jag kommer att få betala 500 för min licens ist för 200 men då kan man ju tävla på regional nivå oxå vilket jag antagligen ska göra = att jag slipper lösa en till licens.
Sen ska dom ju göra så att man måste uppdatera hästlicensen varje år. Nobless har ingen licens men ska skaffa nästa år. Men varje år kostar det ist 200 tror jag. Och eftersom jag bara kan tävla henne ett år till som ponny så spelar det ju ingen roll att licensen bara räcker ett år, förutom att jag bara betalar 200 ist för 1000 typ :))

Men att dom höjer den internationella licensen från 2000 till 4000 det tycker jag är absurt!! Då snackar vi endå tusenlappar.

Men i mitt fall är det en hiss med dom nya förändringarna. Men det är ju för dom som tävlar å regional nivå som tjänar på det. Men de som bara tävlar ngra gånger per år på lokal nivå kommer att förlora på detta..

Det är dock synd att bara licenser ska kosta så mkt, hästar är ju inte gratis direkt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0