Gårdagens hoppträning

Först böjrade vi i regnet med lastning på bussen. Hon skulle stå innerst o det var då ingen annan häst inne. Endå gick hon in på andra försöket, duktiii poni! :)

När vi kom ner till Kungsbacka så började vi rida fram. Då var hon rätt fin, lite lat kanske o lite fjantig. Sen hoppa vi fram lite. Första sprången gick bra. Sen skulle vi hoppa en murmatta, där det blev ett stopp, men på andra försöket hoppa hon. Sen skulle vi hoppa 3 studs, 1 galoppsprång hinder, sen 1 galoppsprång till o ett hinder till. Dom två sista hindrena sprang hon förbi några gånger (3 av 5, eller om det var 4 av 5 spang undan där minst en gång). Haha en gång när hon sprang undan så hade jag inte dragit gjorden så hela sadeln snurra run tså fick jag hoppa av. Smart chey. Efter det hoppade hon allt o var mkt finare o duktigare. Jag hoppade inte högre en 80, dels för att hon är tjock, sen har jag inte hopptränat på länge + att det VRÄKTE ner och blåste konstant så hon var redan tittig.

Vid hemlastningen gick hon oxå in på andra försöket :)

Jag förstår att hon var tittig, i det vädret samt att hon inte har tränat på länge! Så jag var nöjd <3

Hopptränaren var jättebra, så jag tror att vi bestämde att jag ska träna för henne varannan vecka. Kul =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0