Ridning

Idag hade jag lite bommar framme. I klockan, alltså fyra bommar. I början var hon väldigt stark o ville inte lyssna så mkt. Sen blev hon jättefin.
Så i början satt jag ner o jobbade igenom henne i traven för att hon skulle bli fin i galopparbetet sen. Jobbade endel med övergångar o lite skänkelvikningar. Fast i början av galoppen på klockan blev hon väldigt stark o bröt av o sånt. Så hoppade av o flytta ut bommarna lite så hon fick lite mer plats. O då blev hon mkt bättre. Galoppen är ju hennes stösta problem så det är bra att jobba med det såhär.
Sen hade jag även två låga hinkar, med en bom över o en vattenmatta över. Först travhoppa jag det några gånger, sen "hoppade" jag det i galopp ett par gånger. Hon klev alla gånger utan en då det kom sand på den, då hoooooppa hon. Hehe söööt ponni <3

Imon är det uteritt som står på schemat. Mamma ska ta lite porträtt kort på oss då :) Sen ska jag o en kompis troligtvis upp och kolla på indivuella sm i gymkhana, kul kul =)

Hööööres!


Ungefär såhär snyggt såg det ut i paddocken idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0